Wednesday, May 4, 2011

Práctica EXAMEN FINAL SPN 102 Primavera 2011

PRACTICA Exámen Final 102 Mayo 2011

TASK: Individually or in Groups: (1) Answer the first part of each section. (2) Create more questions/items for each section. (3) Edit your (4-5) questions/items with your team. (4) Be ready to share them with class.


A. Aural Component (10p)
The instructor will read cinco oraciones in Spanish twice. Listen carefully and write in Spanish as you listen to the dictation. To avoid thought distraction, do not ask for repetition of sentences while others are writing.

B. Vocabulario (10p)

1.¿Qué hizo usted para Semana Santa (Easter)? _______________________________________________________
2.¿Comiste en algún lugar especial alguna vez? ¿Dónde? ____________________¬¬_________________________
3.¿Qué deportes jugabas de niña/o? _________________________________________________________
4.¿A dónde fue de vacaciones el verano pasado? __________________________________________________

C. Regular Preterite. Complete the sentences with the preterite forms of the regular verbs provided in parentheses. (5p)
1. Nosotros _______________________ una carta al gerente del centro comercial. (escribir)
2. ¿___________________ (tú) la cuenta (the bill) con tu tarjeta de crédito o la de débito? (pagar)

D. Irregular preterit verbs. Complete the following sentences/questions with one verb in parenthesis. (5p)
1. ¿________________ (tú) la comida? Si, la comida ya está en la mesa. (serviste-sirvió-sirvieron)
2. No, yo no _______________ muy bien anoche. (dormiste-dormí-durmieron)

E. Preterite of ser and ir.
Complete the sentences with the preterite of ser and ir (fui-fuiste-fue-fuimos-fueron). Then write the infinitive form of the verb used. (5 p)
Modelo: Yo ___fui_______ a clase ayer. ___IR___
1. Mi tía ___________________ una secretaria cuando vivió en El Salvador. _________________
2. Iván y Gustavo ________________ muy amables esta noche. _______________

F. Imperfect Tense. The sentences below suggest an answer in the Imperfect Tense. Choose the verbs from to complete these sentences from this list: vivían-tenían-(5p)
1. Ahora no, pero en 1920 los niños siempre _________________a la escuela.
2. Las familiasno ________________ muchos teléfonos.

G. The preterite and the imperfect. Complete the sentences with the imperfect or preterite of the verbs in parentheses. (5p)
1. Yo tenía fiebre y tos cuando yo ________________ al consultorio del doctor. (llegué-llegaba)
2. Cuando eran pequeñas, mis hermanas ________________ a sus clases de música todos los sábados. (fueron-iban)

H. Constructions with SE. Translate these sentences into English. (5p)
1. Se necesitan enfermeras. ___________________________
2. Se me olvidó comprar las medicinas. __________________________________________

I. Adverbs. Complete the sentences by changing the adjectives in the first sentences into adverbs in the second. (5p)
1. Mi papa es lento. El conduce ______________________.
2. Rosa es amable. Siempre nos habla _______________________.

J. Familiar Commands.
Give commands to your friends (Nora: llámame (llamarte) a las 7). (5 p)
1. Gaby, ¡¡¡_________________________ (ser) paciente!!! El amor va a llegar.
2. Iván. _________________ (hacer) tu tarea antes de ver televisión.

K. Por y Para. Complete these sentences with por y para. (5p)
1. Fui a comprar comida _________________________ (instead of) mi hermana.
2. Fui a comprar comida _________________________ (to give to) mi hermana.

L. Formal commands. Complete the affirmative command by choosing one from the list: barra-prepare (5p)

1.________________ la comida antes de las 7 de la noche. .
2._______________ el patio.

II. Cultural Component. Write two relevant facts that you learned from the Library Research Reports on Spain. (2.5 points each: 5 points).

III. Writing. Write a paragraph about ONE of these topics: Choose ONE only. (25p): . Relevance: 10; Clarity and Creativity: 5; Grammar: 10.
Tema 1: Su pasado reciente. Mencione lo que hizo la semana pasada o recientemente. Describa lo que hizo. Algunas preguntas. ¿Qué hiciste el sábado pasado? ¿Qué hizo para las fiestas de fin de año? ¿Qué hizo el fin de semana? ¿Fuiste a algún lugar especial? ¿Con quién fuiste?
Tema 2: Su niñez. Mencione algunos eventos importantes de su niñez. Describa lo que hacía de niña/o. Algunas preguntas: ¿Qué juegos jugaba? ¿Dónde iba? ¿Qué le gustaba hacer? ¿Por qué? ¿Qué tipo de memorias tiene?
Tema 3: Su futuro. Mencione qué planes tiene para su futuro cercano o lejano. Algunas preguntas: ¿Qué planes tiene para Navidad? ¿Qué va a hacer? ¿Cuándo se graduará? ¿Dónde le gustaría estar en 10 años?
Tema 4: Your final performance. Write a small interaction skit based on topic covered in the semester. You can use some ideas from your final performance skit.

No comments:

Post a Comment