SPN 102: Spring/Primavera 2015: Actividades semanales/Weekly
Activities 7
24-26 de Febrero, 2015
Jueves 24 de Febrero:
Repaso
Mid-Term 1.
Preparación
Mid-Term Performance
SPN 102 Práctica PRUEBA DE MEDIO
SEMESTRE
Please finish writing your answers before
clase. We will check them in class.
(1)
Present Tense; (2) Adjectives, Adverbs;
(3)
Informal Commands; (4) Formal Commands
(5) Prepositional Pronouns; (6)
Direct Object Pronouns,
(7) Indirect Object Pronouns,
Gustar, Encantar, Doler
(8) Reflexive Verbs
A. Present Tense. Provide the
conjugation of the verbs in parenthesis.
1. Yo __juego___________ voleybol. (jugar)
2. ¿Qué _haces_________ (tú) los fines de semana? (hacer)
3. Mi hermana ____vive_____ en Miami. (vivir)
4. ¿Qué _estudia________ usted en la universidad? (estudiar)
5. Yo __juego_____ voleybol. (jugar)
6. ¿Qué __haces________ (tú) los fines de semana? (hacer)
7. Mi hermana ______________
en Miami. (vivir)
8. ¿Qué ______________ usted
en la universidad? (estudiar)
B. Descriptive
adjectives.
Complete the sentence with the adjective in Spanish.
1. Nosotros somos muy ___positivos___ (positive).
2. Valentina es una bebé muy
__bonita_________ (pretty).
3. Verónica y Juana son muy
___amables_____________ (kind).
4. Yo soy _______________ (short).
C. Adverbs. Provide
the Spanish translation of the adverb in parenthesis.
1. Mi mamá ____siempre_____cocina para nosotros los
domingos. (always)
2. Ellos están viviendo ___felizmente_____
en una casa. (happily)
3. Nosotras corremos __________________.
(slowly)
4. Yo no tengo la clase de
español __mañana______. (tomorrow)
D. Tú’ Commands: Provide the
affirmative regular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Estudia_______ la lección
para mañana!(estudiar)
2. ¡__Lee_______________ estas páginas para la próxima clase!. (leer)
3. ¡____Toma________ todo lo que quieras! (tomar)
4.
!_________________ corazón! (correr)
Provide
the negative regular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡No __bebas_____ más!
(beber).
2. ¡No __hables_______ por favor! (hablar)
3.
¡No _____________ problemas! (hacer)
Provide
the affirmative irregular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Haz________ tu tarea!
(hacer)
2. ¡___Ten_______ tranquilidad y paciencia! (tener)
3. ¡___Sé_________ justo e inteligente! (ser)
4. ¡___Ven________ a mi casa esta Navidad! (venir)
5.
¡________________ ahora! (ir)
Provide
the negative irregular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡No __estés____ preocupado!
(estar)
2. ¡No __vayas______ a Walmart! (ir)
3. ¡No
____________irrespetuoso! (ser)
4. ¡No __des_______ mala cara!. (dar)
E. Prepositional Pronouns. Provide the
prepositional pronoun in Spanish.
1. Pedro y Marilú trabajan conmigo _________________. (me)
2. Nosotros salimos sin __ellas___________. (them fem.)
3. El regalo es para __ella__________ . (her)
4. Ricardo no puede vivir sin
__ti_________ . (without you sing. informal)
5. Yo voy a ir con
_____________ a la reunión. (you plural
Spain)
F. ‘Usted’
Commands: Provide
the affirmative or negative regular ‘usted’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡____Venga______ mañana a las 2
de la tarde! (venir)
2. ¡_____Tome______ ocho vasos con agua diariamente!. (tomar)
3. ¡_____Estudie________ la lección para mañana!. (estudiar)
4. ¡_____Lea____________ estas páginas para la próxima clase!. (leer)
5. ¡____Escriba_________ diez oraciones!. (escribir)
6. ¡No ___haga________ eso! (hacer).
7. ¡No ___cante______ por favor!. (cantar)
8. ¡ __Tenga___________ fe! (tener)
9. ¡No ___trabaje_________ los domingos!. (trabajar)
10. ¡No _____________ de esa manera!. (vivir)
2. ¡_____Tome______ ocho vasos con agua diariamente!. (tomar)
3. ¡_____Estudie________ la lección para mañana!. (estudiar)
4. ¡_____Lea____________ estas páginas para la próxima clase!. (leer)
5. ¡____Escriba_________ diez oraciones!. (escribir)
6. ¡No ___haga________ eso! (hacer).
7. ¡No ___cante______ por favor!. (cantar)
8. ¡ __Tenga___________ fe! (tener)
9. ¡No ___trabaje_________ los domingos!. (trabajar)
10. ¡No _____________ de esa manera!. (vivir)
Provide
the affirmative or negative irregular command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Sepa____ estas direcciones!
(saber)
2. No __vaya______ a esa casa! (ir)
3. ____Dé_______ más amor. (dar)
4. No __esté__________ deprimido. (estar)
5. ¡___________ paciente!
(ser)
G. Direct Object Pronoun. Provide the Direct Object Pronoun in the
blank space to refer to the noun mentioned in parenthesis or in the previous
sentence.
1. Yo ___la______ veo todas las mañanas. (a Sara)
2. Nosotros _____los_______ queremos mucho (a nuestros
abuelos)
3. Tú ___nos___ llamas en la mañana. (a nosotras).
4. Elena trae las naranjas.
Ella ___las___________ trae en la
mañana.
5. Quiero comprar un carro.
Quiero comprar____________ en Diciembre. (un carro)
H. Indirect Object
Pronouns. Provide
the Direct Object Pronouns in the spaces to refer to the person in the
sentence.
1. Edwin ____les_______ canta canciones a sus amigas
y amigos.
2. Nora y Verónica____le__________ escriben cartas a Iván.
3. Nosotros _____te__________ prestamos 20 dólares a ti.
4 El profesor ____nos__________ canta una canción a nosotras
5. Liliana_________________
pide una prueba a la profesora.
I. Gustar,
Encantar, Doler. Rewrite
the sentences using indirect object pronouns and the words provided.
1. Yo/gustar/jugar basketbol. Me
gusta jugar basketbol.
2. Nora/doler/cabeza. A Nora le duele la cabeza.
3.
Vosotras/encantar/chocolates. A vosotras
les encantan los chocolates.
4. Iván/Maritza/gustar/arroz
con pollo. A Iván y Maritza les gusta el
arroz con pollo.
5. Nosotros/encantar/películas
románticas.
6. Tú/doler/estómago.
J. Reflexive
Verbs. Provide
the conjugation in the present tense of the reflexive verb in the parenthesis.
1. Verónica __se
duerme_______ a las once. (dormirse).
2. ¿__Se siente__________ (usted) mal? (sentirse)
3. Larry _____se levanta________ a las 5 de la
mañana. (levantarse)
4. Yolanda siempre ___se divierte_________ en sus clases. (divertirse)
5. Valentina ____se
baña_______ sola a los 4 años. (bañarse)
6. Yo no ____me enfermo___________ (enfermarse).
7. Teodora
____________________ su ropa en la mañana. (ponerse)
8. Valentina todavía no
_______________ (peinarse) sola.
K. Cultura: Write FOUR
different facts about topics related to Spain.
Cultura
Geográfica: Write
the names of the countries, the mountains, the cities, the ocean and the sea in
the numbers of the map of España.
Preparación: Mid-Term Performance
MID-TERM
performance
The mid-term performance is a skit based on the
following areas: Possible situations: (1) You are meeting a person (from
a similar age or different) from a Spanish-speaking country (the one you are
presenting about in this course). One at least needs to come from another
country or US region (such as Texas, or be a heritage Spanish speaker); (2) You
are two friends who see each other again and have a quick conversation on
family, university, and pastimes (topics from SPN 101). Place: The place
can be at the university, campus, over the phone, a party. It is connected to
the situation you choose. Students will be evaluated
in their creativity, body movements and voice variations, and power
and clarity of their pronunciation. Please use the grammar used so far in the
course and SPN 101. You may use some notes for your skit to help you speak with
more confidence. Please see the FINAL INTERVIEW Guidelines for some possible
questions (first section). Focus this mid-term performance in using sentences
in the PRESENT TENSE. The mid-term performance will help you to get ready for
your final performance which will deal around topics about your past and
future. The models below come from SPN 101 Final Skits.
Models:SPN101FinalPerformances
Jueves 26 de Febrero
MID-TERM Performance
Bring a hard copy of your script. You may read it with discretion.
Students will be evaluated in their creativity, body
movements and voice variations, and power and clarity of their pronunciation.