Monday, February 23, 2015

SPN 102: Spring 2015: Weekly Actividades 7: 24-26 Febrero, 2015



SPN 102:  Spring/Primavera 2015: Actividades semanales/Weekly Activities 7
24-26 de Febrero, 2015

Jueves 24 de Febrero:
Repaso Mid-Term 1.
Preparación Mid-Term Performance

SPN 102 Práctica PRUEBA DE MEDIO SEMESTRE

Please finish writing your answers before clase. We will check them in class.

(1) Present Tense; (2) Adjectives, Adverbs;
(3) Informal Commands; (4) Formal Commands
(5) Prepositional Pronouns; (6) Direct Object Pronouns,
(7) Indirect Object Pronouns, Gustar, Encantar, Doler
(8) Reflexive Verbs

A. Present Tense. Provide the conjugation of the verbs in parenthesis.
1. Yo __juego___________ voleybol. (jugar)
2. ¿Qué _haces_________ (tú) los fines de semana? (hacer)
3. Mi hermana ____vive_____ en Miami. (vivir)
4. ¿Qué _estudia________ usted en la universidad? (estudiar)
5. Yo __juego_____ voleybol. (jugar)
6. ¿Qué __haces________ (tú) los fines de semana? (hacer)
7. Mi hermana ______________ en Miami. (vivir)
8. ¿Qué ______________ usted en la universidad? (estudiar)

B. Descriptive adjectives. Complete the sentence with the adjective in Spanish.
1. Nosotros somos muy ___positivos___ (positive).
2. Valentina es una bebé muy __bonita_________ (pretty).
3. Verónica y Juana son muy ___amables_____________ (kind).
4. Yo soy _______________ (short).

C. Adverbs. Provide the Spanish translation of the adverb in parenthesis.
1. Mi mamá ____siempre_____cocina para nosotros los domingos. (always)
2. Ellos están viviendo  ___felizmente_____ en una casa. (happily)
3. Nosotras corremos __________________. (slowly)
4. Yo no tengo la clase de español __mañana______. (tomorrow)

D. Tú’ Commands: Provide the affirmative regular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Estudia_______ la lección para mañana!(estudiar)
2. ¡__Lee_______________ estas páginas para la próxima clase!. (leer)
3. ¡____Toma________ todo lo que quieras! (tomar)
4. !_________________ corazón! (correr)

Provide the negative regular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡No __bebas_____ más! (beber).
2. ¡No __hables_______ por favor! (hablar)
3. ¡No _____________ problemas! (hacer)

Provide the affirmative irregular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Haz________ tu tarea! (hacer)
2. ¡___Ten_______ tranquilidad y paciencia! (tener)
3. ¡____________ justo e inteligente! (ser)
4. ¡___Ven________ a mi casa esta Navidad! (venir)
5. ¡________________ ahora! (ir)

Provide the negative irregular ‘tú’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡No __estés____ preocupado! (estar)
2. ¡No __vayas______ a Walmart! (ir)
3. ¡No ____________irrespetuoso! (ser)
4. ¡No __des_______ mala cara!. (dar)

E. Prepositional Pronouns. Provide the prepositional pronoun in Spanish.
1. Pedro y Marilú trabajan conmigo _________________. (me)
2. Nosotros salimos sin __ellas___________. (them fem.)
3. El regalo es para __ella__________ . (her)
4. Ricardo no puede vivir sin __ti_________ . (without you sing. informal)
5. Yo voy a ir con _____________ a la reunión. (you plural Spain)

F. ‘Usted’ Commands: Provide the affirmative or negative regular ‘usted’ command of the verb in parenthesis.
1. ¡____Venga______ mañana a las 2 de la tarde! (venir)
2. ¡_____Tome______ ocho vasos con agua diariamente!. (tomar)
3. ¡_____Estudie________ la lección para mañana!. (estudiar)
4. ¡_____Lea____________ estas páginas para la próxima clase!.
(leer)
5. ¡____Escriba_________ diez oraciones!. (escribir)
6
. ¡No ___haga________ eso! (hacer).
7. ¡No ___cante______  por favor!. (cantar)
8. ¡ __Tenga___________ fe! (tener)
9. ¡No ___trabaje_________ los domingos!. (trabajar)
10. ¡
No _____________ de esa manera!. (vivir)

Provide the affirmative or negative irregular command of the verb in parenthesis.
1. ¡___Sepa____  estas direcciones! (saber)
2. No __vaya______ a esa casa! (ir)
3. ___________ más amor. (dar)
4. No __esté__________ deprimido. (estar)
5. ¡___________ paciente! (ser)

G. Direct Object Pronoun.  Provide the Direct Object Pronoun in the blank space to refer to the noun mentioned in parenthesis or in the previous sentence.  
1. Yo ___la______ veo todas las mañanas. (a Sara)
2. Nosotros _____los_______ queremos mucho (a nuestros abuelos)
3. Tú ___nos___ llamas en la mañana. (a nosotras).
4. Elena trae las naranjas. Ella ___las___________ trae en la mañana.
5. Quiero comprar un carro. Quiero comprar____________ en Diciembre. (un carro)

H. Indirect Object Pronouns. Provide the Direct Object Pronouns in the spaces to refer to the person in the sentence.
1. Edwin ____les_______ canta canciones a sus amigas y amigos.
2. Nora y Verónica____le__________ escriben cartas a Iván.
3. Nosotros _____te__________ prestamos 20 dólares a ti.
4  El profesor ____nos__________ canta una canción a nosotras
5. Liliana_________________ pide una prueba a la profesora.

I. Gustar, Encantar, Doler. Rewrite the sentences using indirect object pronouns and the words provided.
1. Yo/gustar/jugar basketbol.  Me gusta jugar basketbol.
2. Nora/doler/cabeza. A Nora le duele la cabeza.
3. Vosotras/encantar/chocolates. A vosotras les encantan los chocolates.
4. Iván/Maritza/gustar/arroz con pollo. A Iván y Maritza les gusta el arroz con pollo.
5. Nosotros/encantar/películas románticas.
6. Tú/doler/estómago.

J. Reflexive Verbs. Provide the conjugation in the present tense of the reflexive verb in the parenthesis.
1. Verónica   __se duerme_______ a las once. (dormirse).
2. ¿__Se siente__________ (usted) mal? (sentirse)
3. Larry _____se levanta________ a las 5 de la mañana. (levantarse)
4. Yolanda siempre ___se divierte_________ en sus clases. (divertirse)
5. Valentina  ____se baña_______ sola a los 4 años. (bañarse)
6. Yo no ____me enfermo___________ (enfermarse).
7. Teodora ____________________ su ropa en la mañana. (ponerse)
8. Valentina todavía no _______________  (peinarse) sola.

K. Cultura: Write FOUR different facts about topics related to Spain.   
Cultura Geográfica: Write the names of the countries, the mountains, the cities, the ocean and the sea in the numbers of the map of España.  

Preparación: Mid-Term Performance

MID-TERM performance
The mid-term performance is a skit based on the following areas: Possible situations: (1) You are meeting a person (from a similar age or different) from a Spanish-speaking country (the one you are presenting about in this course). One at least needs to come from another country or US region (such as Texas, or be a heritage Spanish speaker); (2) You are two friends who see each other again and have a quick conversation on family, university, and pastimes (topics from SPN 101). Place: The place can be at the university, campus, over the phone, a party. It is connected to the situation you choose. Students will be evaluated in their creativity, body movements and voice variations, and power and clarity of their pronunciation. Please use the grammar used so far in the course and SPN 101. You may use some notes for your skit to help you speak with more confidence. Please see the FINAL INTERVIEW Guidelines for some possible questions (first section). Focus this mid-term performance in using sentences in the PRESENT TENSE. The mid-term performance will help you to get ready for your final performance which will deal around topics about your past and future. The models below come from SPN 101 Final Skits.

Models:SPN101FinalPerformances

Jueves 26 de Febrero
MID-TERM Performance
Bring a hard copy of your script. You may read it with discretion.

Students will be evaluated in their creativity, body movements and voice variations, and power and clarity of their pronunciation.

No comments:

Post a Comment