Guidelines
and Topics for Final Oral Exam SPN 102 Fall 2012
You will have DIEZ minutos to have an oral interview
with the instructor. First part: It consists of general questions about your
academic and personal life. Be
ready to answer these general questions:
1. Buenos días/tardes/noches. 1. ¿Cómo está hoy?; 2.
¿Está usted cansada/o? ¿Por qué?; 3. ¿De dónde es usted?; 4. ¿Dónde vive usted? 5. ¿Cómo escribe su nombre?; 6. ¿Cómo escribe su
apellido?; 7. ¿Trabaja?; 8. ¿Cuándo es su cumpleaños?; 9. ¿Qué fecha
es hoy?; 10. ¿Qué hora
es por favor?
Second part: We will pick ONE topic for your
interview (see below). Please prepare your answers for these topics. Your
answers for both parts will be assessed according to these dimensions:
Pronunciation, Enunciation, Vocabulary, Uses of Verb conjugations, and Critical
Thinking Skills.
Tema 1: Su
pasado reciente/Your recent past. Dígame
qué hizo la semana pasada o recientemente/Tell me what you did last week or
recently. Describa lo que
hizo/Describe what you did. Algunas preguntas: ¿Qué hizo el sábado pasado? (What
did you do last Saturday?) ¿Qué hizo para las fiestas del fin de año pasado? (What
did you do for the last year’s holidays? ¿Qué hizo el fin de semana? (What did you do on the weekend?) ¿Fue a algún lugar
especial? (Did you go to any special place?) ¿Con quién fue? (Who did you go?)
Algún comentario final/Make a final comment.
Tema 2: Su niñez/Your childhood. Dígame algunos eventos importantes de su niñez.Tell me some important events of your childhood. Describa lo que hacía de niña/o. Describe you used to do when you were a kid. Algunas preguntas: ¿Qué le gustaba hacer de niño/a? (What did like to do when you were a kid? ¿Qué juegos jugaba? What games did you use to play? ¿Qué hacía usted los veranos con su familia? What did you use to do in the summers with your family? ¿Dónde iba? Where did you use to go?¿Qué le gustaba hacer? What did you like to do?¿Por qué? Why? ¿Dónde vivía? Where did you use to live?Algún comentario final. Make a final comment.
Tema 3: Su futuro/Your future. Dígame qué planes tiene para su futuro cercano o lejano. Tell me about your plans for the (near) future. Algunas preguntas: ¿Qué planes tiene para este verano? What plans do you have for this summer? ¿Qué va a hacer? What are you going to do?¿Cuándo se va a graduar? When are you going to graduate?¿Dónde va ir de vacaciones? Where are you going on vacations?¿Con quién va a ir? Who are you going with¿Le gustaría viajar a un lugar hispano hablante? Would you like to travel to a Spanish speaking country? ¿Qué le gustaría hacer? What would like to do there? Algún comentario final. Make a final comment.
Tema 2: Su niñez/Your childhood. Dígame algunos eventos importantes de su niñez.Tell me some important events of your childhood. Describa lo que hacía de niña/o. Describe you used to do when you were a kid. Algunas preguntas: ¿Qué le gustaba hacer de niño/a? (What did like to do when you were a kid? ¿Qué juegos jugaba? What games did you use to play? ¿Qué hacía usted los veranos con su familia? What did you use to do in the summers with your family? ¿Dónde iba? Where did you use to go?¿Qué le gustaba hacer? What did you like to do?¿Por qué? Why? ¿Dónde vivía? Where did you use to live?Algún comentario final. Make a final comment.
Tema 3: Su futuro/Your future. Dígame qué planes tiene para su futuro cercano o lejano. Tell me about your plans for the (near) future. Algunas preguntas: ¿Qué planes tiene para este verano? What plans do you have for this summer? ¿Qué va a hacer? What are you going to do?¿Cuándo se va a graduar? When are you going to graduate?¿Dónde va ir de vacaciones? Where are you going on vacations?¿Con quién va a ir? Who are you going with¿Le gustaría viajar a un lugar hispano hablante? Would you like to travel to a Spanish speaking country? ¿Qué le gustaría hacer? What would like to do there? Algún comentario final. Make a final comment.