SPN
102: Mid-Term Performances Martes/Tuesday
05 Marzo, 2013
Using the sentences you have written so far in the semester and the grammar exercises, create with another classmate a performance SCRIPT: a dialogue/skit to be performed in front of class. This SCRIPT (in Spanish and English) will have questions and answers related to the content and grammar structures covered so far (see below). Be creative and reuse the sentences you have created and imagine a situation in which you use Spanish language to get to know someone more. Main Topic: GETTING TO KNOW SOMEONE IN MORE DETAIL. Possible scenarios/sub-topics: getting to know your new amiga/o from another country or region, and bilingual attending Brescia, or who lives in Owensboro. The script needs to have a minimum of twelve sentences/ 120 words. Write in English/Spanish the context of your script (a small summary of the situation for the dialogue/skit). See modelo below for a FINAL semester performance.
Possible
questions (Use or modify them to the situation/context of your skit)
1. Buenos
días/tardes/noches. ¿Cómo está hoy? (How
are you (doing)?; 2. ¿De dónde es usted? (Where are you from?); 3. ¿Está
usted cansada/o? ¿Por qué? (Are you
tired? Why?); 4. ¿Qué estudia en
la universidad? (What do you study at
college?); 5. ¿Cómo se llama usted? (How do you call yourself?); ¿Cuál es
su/tu nombre? (What is your name?) 6. ¿Cuál es su
apellido materno? (What is your mother’s
last name?) 7. ¿Cuál es su apellido paterno? (What is your father’s last name?) 8. ¿Cómo se escribe su nombre? (How do you write you name?); 9. ¿Cómo
describe a su familia? (How do you describe your family) 9. ¿Dónde vive usted? (Where do you live?); 10. ¿Trabaja? (Do you work?); 11.¿Dónde come todos los días? (Where do you eat everyday? ); 12. ¿Qué va a hacer este fin de
semana? (What are you going to do this
weekend?); 13. ¿Cómo se describe usted en su personalidad? (How do you describe your personality?); 14
¿Cómo son sus clases este semestre? (How
are your classes this semester?);
15. ¿Qué le gusta hacer los domingos? (What do you like doing on Sundays?); 16. ¿Está su casa lejos de
aquí? (Is your house far from here?);
17. ¿Duerme usted siempre tarde los domingos? (Do you always sleep late on Sundays?); 18. ¿Con quién estudia
usted? (Who do you study with?); 19. ¿Siempre
habla con sus padres de sus problemas? (Do
you always talk about your problems with your parents?); 20. ¿Ves a tu mamá todos los días? (Do you see your mother everyday?); 21. ¿Quieres mucho a tu mamá?
(Do you love your mom a lot?); 22. ¿Llamas a tus padres frecuentemente? (Do you call your parents frequently?);
23. ¿Le presta usted dinero a su hermano, hermana, o sus amigos? (Do you loan money to your brother, sister,
or your friends?); 24. ¿Les habla el
profesor español a ustedes? (Does your
professor speak Spanish to you?); 25. ¿Qué le pide usted a Dios? (What do you ask God?); 26. ¿Qué le encanta
hacer en su tiempo libre? (What do you really
like doing in your free time?); 27. ¿Qué le duele ahora? (What part of
your body hurts you?); 28.¿Se
enferma usted frecuentemente? (Do you get sick
frequently?); 29. ¿Se cuida usted de las grasas? (Do you watch fats?); 30. ¿Qué juegos se acuerda de su niñez? (What games do you recall from your
childhood?)
GRAMMAR ESTRUCTURAS OR CONTENT SPN 101 Mid Semester
(1) Present Tense (regular and irregular forms); (2) Nouns, descriptive adjectives, adverbs; (3) Prepositional pronouns; (4) Direct Object Pronouns; (5) Indirect Object Pronouns, Gustar, Encantar, Doler; (6) Reflexive Verbs; (7) Preterite Regular; (8) Preterite of SER and IR.
Grading
This PERFORMANCE AND SCRIPT will be graded according to this rubric: RELEVANCE (20) (The script is connected to getting to know someone), CREATIVITY (30) (Students use different means (body, props, voice) to make an interesting and unique dialogue), LANGUAGE (40) (Students use clear pronunciation of words and intonation of sentences), and SCRIPT (10) (Students hand in a hard copy of script in Spanish and English).
This PERFORMANCE AND SCRIPT will be graded according to this rubric: RELEVANCE (20) (The script is connected to getting to know someone), CREATIVITY (30) (Students use different means (body, props, voice) to make an interesting and unique dialogue), LANGUAGE (40) (Students use clear pronunciation of words and intonation of sentences), and SCRIPT (10) (Students hand in a hard copy of script in Spanish and English).
Modelo (The following modelo is a FINAL performance of a group of BU students for the Spring 2011 semester. See the use of grammar structures indicated. Make sure you use the grammar estructuras and content used so far. Don’t write the estructuras or content used in your SCRIPT as below).
http://www.youtube.com/watch?v=eqSzFfvgeGY
Students are having a conversation about their summer break in their last day of classes.
N- ¡Hola Jorge!
J- ¡Qué sorpresa! ¡Hola Natalia!
N- ¿Cómo estás? (Present Tense of ESTAR)
J- Ehhh más o menos.
N- ¿Por qué? ¿Que está mal?
J- Nada. me preocupado sobre mis vacaciones de verano.
N- ¿Qué? Repite por favor.
J. Nada… me preocupado sobre mis vacaciones de verano.
N- Oooohhh summer Break!
J- Si… ¿Dónde debo ir? (Present Tense of DEBER (-ER verb))
N. I know! The beach!
J. ¿Beach?
N. ¡La playa!
J- ¡Ohhhh! ¡Sí!
J y N- ¡Vamos a la playa! (Present Tense of Regular IR)
J- ¡Sí. Es una gran idea!
N- ¡Hasta luego Brescia!
J- ¡Hasta luego clases!
Students are having a conversation about their summer break in their last day of classes.
N- ¡Hola Jorge!
J- ¡Qué sorpresa! ¡Hola Natalia!
N- ¿Cómo estás? (Present Tense of ESTAR)
J- Ehhh más o menos.
N- ¿Por qué? ¿Que está mal?
J- Nada. me preocupado sobre mis vacaciones de verano.
N- ¿Qué? Repite por favor.
J. Nada… me preocupado sobre mis vacaciones de verano.
N- Oooohhh summer Break!
J- Si… ¿Dónde debo ir? (Present Tense of DEBER (-ER verb))
N. I know! The beach!
J. ¿Beach?
N. ¡La playa!
J- ¡Ohhhh! ¡Sí!
J y N- ¡Vamos a la playa! (Present Tense of Regular IR)
J- ¡Sí. Es una gran idea!
N- ¡Hasta luego Brescia!
J- ¡Hasta luego clases!