Guidelines and Topics for Final
Oral Exam SPN 102
You will
have 10 min. for an oral interview with the instructor before the semester ends
(Mid-April)
ASSESSMENT: Your answers for both parts will
be assessed according to these dimensions: Pronunciation
(20 p) (How well you pronounce your words and sentences). Proficiency (30 p) (How accurate is your word, sentence and discourse
formation), Vocabulary (use of
different words) (20 p) and Creative Communication Skills (30 p) (How you negotiate meanings in
English and Spanish, strategies for clarification, body and facial language).
TOTAL: 100 points.
First part: It consists of general questions
about your academic and personal life. Be ready to answer any of these
questions.
Buenos días/tardes/noches. 1. ¿Cómo está hoy?; 2. ¿Está usted cansada/o? ¿Por qué?;
3. ¿De dónde es usted?; 4. ¿Dónde
vive usted? 5. ¿Cómo escribe su nombre?; 6. ¿Cómo escribe su apellido?; 7.
¿Trabaja?; 8. ¿Cuándo es su cumpleaños?; 9. ¿Qué fecha es hoy?; 10. ¿Qué hora
es por favor? 11. ¿Cuánto tiempo ha estudiado en esta Universidad? 12.
¿Qué ha hecho recientemente?
Second part: We will pick ONE topic for your
interview (see below). We will pick a second topic when your first one is not
strong enough to be assessed. Please prepare your answers for these topics.
Tema 1: Su
pasado reciente/Your recent past Dígame qué hizo la semana pasada o recientemente/Tell me what you
did last week or recently. Describa lo que hizo/Describe what you
did. Algunas preguntas Some questions: ¿Qué hizo el sábado pasado? What did you
do last Saturday? ¿Qué hizo para las fiestas del fin de año pasado? ¿Qué hizo
el fin de semana? What did you do on the weekend?
¿Qué hizo anoche? What did you do last night? ¿Qué hizo ayer? What did you do
yesterday? ¿Fue a algún lugar especial? Did you go to any special place? ¿Con
quién fue? Who did you go with? Haga algún comentario final. Make a final
comment about your recent past.
Tema 2: Su niñez/Your childhood. Dígame algunos
eventos importantes de su niñez. Tell me some important events from childhood. Describa lo que
hacía de niña/o. Describe what you used to do when you were a child. Algunas
preguntas: Some questions: ¿Qué le gustaba hacer de niño/a? What did you like when you were a child? ¿Qué juegos jugaba? What
games did you use to play? ¿Qué hacía usted los veranos con su familia? What did you used to do in the
summers with your family? ¿Dónde iba? Where would you use to go? ¿Qué le
gustaba hacer? What did you like doing? ¿Por qué? Why? ¿Dónde vivía? Where
would you use t olive? Haga algún comentario final. Make a final comment about
your childhood.
Tema 3: Su futuro/Your future. Dígame qué planes tiene para su futuro
cercano o lejano. Tell me
about your plans for the (near or far ) future. Algunas preguntas:
Some questions: ¿Qué planes tiene para este fin de año? What plans do you have for the
end of the year? ¿Qué va a hacer? What
are you going to do? ¿Cuándo se va a graduar? When are you going to graduate? ¿Dónde
va ir de vacaciones? Where are you going on vacations? ¿Con quién va a ir? Who
are going with? ¿Le gustaría viajar a un lugar hispano hablante? Would you like
going to travel to Spanish speaking place? ¿Qué le gustaría hacer allí? What would you like doing there? Haga algún
comentario final. Make a final comment about your future.