Thursday, May 5, 2011

Práctica EXAMEN FINAL SPN 101 Primavera 2011

PRACTICA EXAMEN FINAL 101
Primavera 2011 05 de Mayo

TASK: Individually or in Groups: (1) Answer the first part of each section. (2) Create more questions/items for each section. (3) Edit your (4-5) questions/items with your team. (4) Be ready to share them with class.

A. Aural Section: The instructor will read each sentence in Spanish. Listen carefully and write in Spanish each word as you hear it. Each sentence will be read twice. Do not ask for repetition during this drill to avoid distracting the attention of other students. (10p)

B. Vocabulario: Answer these questions or sentences in Spanish. (15 p)
1. ¿Qué va a hacer este fin de semana? __________________________________
2. ¿Cuál es su clase favorita? ¿Por qué?__________________________________
3. ¿Con quién vive usted? ____________________________________
4. ¿Cuándo va a visitar a sus abuelos? _________________________________
5. ¿Cuál es su pasatiempo favorito? __________________________________

C. Translation: Choose the Spanish translation of the English verb form in the present tense in order to complete the sentences in Spanish. (5p)
1. (I like) ________________________ la camisa. (Le gusta-Te gustan-Me gusta)
2. (We can) _____________________ bailar muy bien. (Pueden-Podemos-Puedo)

D. TENER. Complete the sentences using the correct form of TENER. (5p)
1. Mi hermana Kelsey __________________ 20 años de edad. (tiene-tienes-tengo)
2. Yo ________________ que estudiar esta tarde. (tiene-tenemos-tengo)

E. Fill in the blanks with the correct form of verb IR. Choose the verbs from this list: vas-va-vamos-van-voy (5p)
1. Mis primos ____________ a la universidad todos los días.
2. Ellos ________________van a la casa de mi abuelo este fin de semana.

E. Ser and Estar. Complete the following sentences with the correct form of ser and estar in parenthesis. (15p)
1. Los cuadernos ______________ en la mesa. (están-son)
2. ¿De dónde en México ___________ usted? (es-está)
3. Los estudiantes de SPN 101 ________________ muy felices porque el examen está muy fácil. (son-están)
4. Gaby y yo __________________ amigos. (somos-estamos)
5. A: ¿Dónde ____________ su mamá? B: En casa enferma. (es-está)

F. Regular verbs: Complete the following sentences with the correct form of the verb in Present tense. (5p)
1. Elisa ________________ los lunes. (canta-cantamos-canto)
2. Los chicos ______________ tardes de la fiesta. (llegan-llegamos-llegas)

G. Irregular Verbs. Complete the following sentences with the correct form of the given irregular verb in the present tense (e-ie, o-ue,-e-i verbs) in parenthesis. (5p)
1. Eulalia ________________ a trabajar a las ocho. (comienza-comienzas-comenzamos)
2. Los chicos _________________ el restaurante “Mi Ranchito.” (prefieren-preferimos-prefieres)

H. ¿Qué hora es? Complete the times in Spanish. (5p)
1. 8:00 pm Son las ________________________ de la noche.
2. 3:30 pm Son las ________________________ de la tarde.

II. Cultural Component. Write two relevant facts that you learned from the Library Research Report on a Spanish-speaking country from the Americas. (2.5 points each: 5 points).

1. _________________________________________________
2. _________________________________________________

III. Writing. Write a paragraph (min. 5 sentences) about ONE of these topics: Choose ONE only. (25p): Relevance: 10; Clarity and Creativity: 5; Grammar: 10.
Tema 1: La universidad. Mention about sus estudios universitarios. Algunas preguntas: ¿Qué estudia aquí en la universidad? ¿Qué clases toma en la semana? ¿Cuáles son sus cursos favoritos? ¿Cuál es su clase favorita? ¿Por qué?
Tema 2: La familia. Mention about su familia. Algunas preguntas: ¿Cuántas personas hay en su familia? ¿Dónde viven? ¿Con quién vive usted? ¿Cuándo visita a sus padres? ¿Cómo se llaman sus padres?
Tema 3: Los pasatiempos. Mention about sus pasatiempos. Algunas preguntas: ¿Qué hace en su tiempo libre? ¿Cuál es su deporte o pasatiempo favorito? ¿Por qué? ¿Qué hace con sus amigos o con su familia?
Tema 4: Your final performance. Write a small interaction skit based on topic covered in the semester. You can use some ideas from your final performance skit.

No comments:

Post a Comment