Thursday, April 14, 2011

Calendario Final: SPN 102 Primavera 2011

CALENDARIO SPN 102 Primavera 2011
Martes/Tue 19 Abril: Formal commands-Preparation for Oral Interviews-Preparation for Final Skit-Preparation for Library Research Paper (LRP) (Spain-related)
Martes/Tue 26 Abril: Interviews (Hand in final homework: WB: 125, 127, 129,135, 143-Wsheet: 11: La Tecnología: Vocabulario, 11.1, 11.2. 12.2) - Preparation for Final Skit-Preparation for LRP-Recording of Final Skit (post it in youtube) Send edited script to cmartinvelez@gmail.com)
Jueves/Thu 28 Abrill: Recording of Final Skit (post it in youtube)
Martes/Tue 03 Mayo: Análisis of Final Skits in class (send edited script before May 03 to cmartinvelez@gmail.com. This is part of your grade. See Rubrics for Grading this performance in the blog.
Jueves/Thu 05 Mayo-Review for Final Exam (do blog exercises before class)
Martes/Tue May 10 EXAMEN FINAL: 10:05am-12:00pm (Hand in a hard copy of LRP)

Guidelines and Topics for Final Oral Exam SPN 102
14 de Abril, 2011
You will have CINCO-SIETE minutos to have an oral interview with the instructor. First part: It consists of general questions about your academic and personal life. Possible questions: ¿Cómo está ? ¿Por qué? ¿Cómo está su familia? ¿Cómo están sus clases? ¿Cómo le va en el semestre? ¿Algo importante esta semana para usted? Second part: We will pick ONE topic for your interview (see below). Please prepare your answers for these topics. Your answers for both parts will be assessed following the same criteria for your oral skit: relevance (30), creativity (20), and Spanish language performance (50).
Tema 1: Su pasado reciente/Your recent past Dígame qué hizo la semana pasada o recientemente/Tell me what you did last week or recently. Describa lo que hizo/Describe what you did. Algunas preguntas: ¿Qué hizo el sábado pasado? ¿Qué hizo para las fiestas del fin de año pasado? ¿Qué hizo el fin de semana? ¿Fue a algún lugar especial? ¿Con quién fue?
Tema 2: Su niñez/Your childhood. Dígame algunos eventos importantes de su niñez. Describa lo que hacía de niña/o. Algunas preguntas: ¿Qué juegos jugaba? ¿Dónde iba? ¿Qué le gustaba hacer? ¿Por qué? ¿Qué tipo de memorias tiene?
Tema 3: Su futuro/Your future. Dígame qué planes tiene para su futuro cercano o lejano. Tell me about your plans for the (near) future. Algunas preguntas: ¿Qué planes tiene para este verano? ¿Qué va a hacer? ¿Cuándo se va a graduar? ¿Dónde va ir de vacaciones? ¿Con quién va a ir?

No comments:

Post a Comment