Tuesday, February 23, 2010

PRACTICA EXAMEN DE MEDIO SEMESTRE SPN 102

PRACTICE MID-SEMESTER EXAM SPRING 2010
A. FOCUS ON FORM and MEANING: Consider your 30 questions/answers to include them as sentences below. Work with a partner to explain your sentences.

Preliminary Lesson
Regular Preterite (L6.3): De compras
Escribe una oración con los siguientes verbos: visitar-terminar-escribir-comprar-estudiar. Explain the meaning of the sentences, and how the regular preterite of verbs is formed.
Preterite of Ser/Ir (L7.3): La rutina diaria
Escribe tres oraciones con SER y tres oraciones con IR en el preterite. Explain the meaning of the sentences, and how the preterite of SER/IR is formed.
Stem-changing verb preterite (L.8.1): La comida
Escribe una oracion con los siguientes verbos: pedir-servir-dormir-morir-sentirse-repetir. Explain the meaning of the sentences, and how the preterite of these verbs is formed.
Irregular preterite (L9.1): Las fiestas
Escribe una oración con los siguientes verbos: decir-estar-hacer-tener-traer. Explain the meaning of the sentences, and how the irregular preterite of these verbs is formed.

Lección 10: En el consultorio
The imperfect tense (10.1)
Escribe una oración con los siguientes verbos: cenar-tener-escribir-ir-ser-ver. Explain the meaning of the sentences, and how the (regular/irregular) imperfect tense of these verbs is formed.
The preterite and the imperfect (10.2)
Escribe dos oraciones (una en el imperfect y otra en el preterite) con los siguientes verbos: bailar-escribir-ser-haber-ver. Explain the meaning of the sentences, and how the imperfect and the preterite contrast each other.
Constructions with SE (10.3)
Escribe una oración con IMPERSONAL SE con los siguientes verbos: hablar-vender-buscar. Escribe una oración con SE FOR UNPLANNED EVENTS con los siguientes verbos: perder-olvidarse-romper. Explain the meaning of the sentences, and how these SE constructions contrast each other.
Adverbs (10.4)
Cambia estos adjetivos: lento-amable-frecuente-normal a adverbios. Luego escribe una oración con el adverbio. Explain the meaning of the sentences, and how these adverbs are formed.
Escribe una oración con otros adverbios y expresiones como: con frecuencia-despacio-a tiempo-rápido.

Lección 11: La tecnología
Familiar commands (11.1)
Escribe una oración con un COMANDO positivo con los siguientes verbos: hablar-prender-volver-hacer-ser-tener-ir. Then make un COMANDO negativo with each of them. Explain the meaning of the sentences, and how these SE constructions contrast each other.
Por/Para (11.2)
Escribe tres oraciones con POR y tres con PARA. Explain the meaning of the sentences, and how these prepositions contrast each other.
Reciprocal reflexives (11.3)
Escribe una oración con los siguientes reciprocal verbs: verse-encontrarse-ayudarse-saludarse-saludarse. Explain the meaning of the sentences, and how they are formed with reciprocal verbs.

B. FOCUS ON PERFORMANCE: Write a small skit interaction using the estructuras and sentences practiced before in (A). Provide a scenario and the characters.

No comments:

Post a Comment