Saturday, March 28, 2015

SPN 102: Guidelines and Topics Final Interview: Fri April 17 - Fr April 24, 2015



Guidelines and Topics 
Final Oral Interview SPN 102 Spring 2015
Viernes/Friday 17 de Abril- Viernes 24 Abril, 2015

You will have DIEZ minutos to have an oral interview with Dr. Vélez Salas. Please choose your date and time in a separate sheet. Your answers for both parts will be assessed according to these dimensions: Pronunciation (20), Proficiency (30), Vocabulary (20) and
Creative Communication Skills (30)

First part: It consists of general questions about your academic and personal life. Be ready to answer these general questions:

1. Buenos días/tardes/noches. ¿Cómo está hoy? (How are you (doing))?; 2. ¿Está usted cansada/o? (Are you tired?)¿Por qué? Why?; 3. ¿De dónde es usted? Where are you from?; 4. ¿Dónde vive usted? Where do you live? 5. ¿Cómo escribe su nombre? How do you write you name? 6.  ¿Cómo escribe su apellido? How do you write your last name?; 7. ¿Trabaja? Do you work? 8. ¿Cuándo es su cumpleaños? When is your birthday? 9. ¿Qué fecha es hoy? What date is today? 10. ¿Qué hora es, por favor? What time is it, please?       11. ¿Cuánto tiempo ha estudiado en esta Universidad? 12. ¿Qué ha hecho recientemente?

Second part: We will pick TWO topics for your interview (see below). Please prepare your answers for these topics.

Tema 1: Su pasado reciente/Your recent past. Dígame qué hizo la semana pasada o recientemente/Tell me what you did last week or recently.
Describa lo que hizo/Describe what you did. Algunas preguntas: ¿Qué hizo el sábado pasado? (What did you do last Saturday?) ¿Qué hizo para las fiestas del fin de año pasado? (What did you do for the last year’s holidays? ¿Qué hizo el fin de semana? (What did you do on the weekend?) ¿Fue a algún lugar especial? (Did you go to any special place?) ¿Con quién fue? (Who did you go?) Algún comentario final/Make a final comment. 
Tema 2: Su niñez/Your childhood. Dígame algunos eventos importantes de su niñez.Tell me some important events of your childhood.
Describa lo que hacía de niña/o. Describe you used to do when you were a kid. Algunas preguntas: ¿Qué le gustaba hacer de niño/a? (What did like to do when you were a kid? ¿Qué juegos jugaba? What games did you use to play? ¿Qué hacía usted los veranos con su familia? What did you use to do in the summers with your family? ¿Dónde iba? Where did you use to go? ¿Qué le gustaba hacer? What did you like to do?¿Por qué? Why? ¿Dónde vivía?  Where did you use to live? Algún comentario final. Make a final comment.
Tema 3: Su futuro/Your future. Dígame qué planes tiene para su futuro cercano o lejano.
Tell me about your plans for the (near) future. Algunas preguntas: ¿Qué planes tiene para este verano? What plans do you have for this summer? ¿Qué va a hacer? What are you going to do? ¿Cuándo se va a graduar? When are you going to graduate? ¿Dónde va ir de vacaciones? Where are you going on vacations? ¿Con quién va a ir? Who are you going with ¿Le gustaría viajar a un lugar hispano hablante? Would you like to travel to a Spanish speaking country? ¿Qué le gustaría hacer? What would like to do there? Haga un comentario final. Make a final comment.

No comments:

Post a Comment