Práctica FINAL EXAM
SPN 101 Primavera 2013
Viernes 26
de Abril, Lunes 29 de Abril, Miércoles 01 de Mayo 2013
FINAL PERFORMANCES: 03 de Mayo, 2013
Hand in: Script Spanish/English
Send a copy of your script to cmartinvelez@brescia.edu before 03 de Mayo, 2013.
Send a copy of your script to cmartinvelez@brescia.edu before 03 de Mayo, 2013.
A. Verbos SER/ESTAR: Complete the spaces with these
verb “SER” conjugations in the present tense.
1. Nosotras _______________ salvodoreñas.
2. Juana ______________ de Guatemala.
3. Gabriela y José ___________________ amigos.
4. Mis padres ___________________ divertidos.
5. ¿De dónde _________________ tú?
6. Yo _____________ de Paducah.
7. Los estudiantes ________________ inteligentes.
8. ____________ las dos de la tarde.
9. Las clases _________________ interesantes.
10. Mi papá no ____________ alto.
Complete the spaces with one form of
"ESTAR" in the present tense.
1. ¿Dónde
____________ el gimnasio?
2. Las
clases ____________ interesantes.
3. Liz
____________ enamorada de Guillermo. Ellos son esposos (husband and wife).
4. Yo
____________ un poco nervioso porque tengo un examen mañana.
5. Mis
hermanos Delia y Felipe trabajan todo el día. Por la noche, ____________ muy
cansados.
6. Patricia,
Hank y yo ____________ muy contentos porque mañana vamos a jugar baloncesto.
7. A: ¿Dónde
____________ el libro? B: Sobre el escritorio (desk).
8.
Louisville ____________ cerca de Owensboro.
9. ¿
____________ (tú) enojada conmigo (with
me)?
10. Tu
habitación ____________ muy ordenada.
Translate
these sentences into English.
1. Mi
hermana no es alta. ______________________
2. Ellos
están aburridos. _________________________
3. El pollo
está delicioso. _____________________
4. Hoy el
clima está frío. _______________________
B. Present
progressive: Make sentences in the present progressive
with the verbs with the cues provided.
1.
Elena/Pablo/hablar/mucho. _________________________
2.
Tú/correr/millas. __________________________________
3. Usted/reírse.
___________________________
4. Mi
mamá/dormir. ________________________________
5.
María/José/estudiar/ahora. ________________________
6.
Tú/comer/pizza.__________________________________
7.
Usted/repetir/palabras. _____________________________
8.
Nosotras/ir/a/fiesta. ________________________________
C. Present Tense Regular Verbs: Write the regular present tense
conjugation of the verb in parentheses.
1. Yo
___________ todas las mañanas. (cantar)
2. Maritza y
Santiago ___________ a las 6pm. (cenar)
3. Ana no
___________ la clase los viernes. (disfrutar)
4. Nosotras
__________________ todos los días. (estudiar)
5. Jazmín
_____________ en las mañanas. (correr)
6. Usted no
__________llorar. (deber)
7. Tú
_______________ agua. (beber)
8. Yo no
_____________ en la cafetería. (comer)
9. Mi mamá
no __________________ en Owensboro. (vivir)
10. Nosotros
_________________ en la pizarra. (escribir)
11. Los estudiantes ____________ al profesor. (describir)
12. Teresa ________________ un premio (award). (recibir)
D. Irregular
verbs: Grupo 1. Provide the YO irregular form in the present tense
of the verb in parentheses.
1. ¿Qué
traes a la fiesta? Yo ____________ (traer)
las bebidas.
2. ¿A qué
hora sale a su trabajo? Yo _____________ (salir)
a las 6 de la mañana.
3. ¿A quién
ves? Yo ____________ (ver) a Nora en
las mañanas.
4. ¿Conoces Atlanta?
No, yo no _______________ (conocer)
Atlanta.
5. ¿A qué
hora vienes a clase? Yo ______________ (venir)
a las 8.
6. ¿Qué
haces? Yo _____________ (hacer) la
comida.
7. ¿Qué
pones? Yo _____________ (poner) la
mesa.
E. Irregular
verbs: Grupo 2, 3, 4: Provide the correct conjugation of the irregular verb
(e→ie) (G2) in the present tense.
1. Yo
_____________________ la clase. (entender)
2. Tú
_____________________ a mi hermana. (defender)
3. Yo nunca
___________________. (mentir)
4. Ellos
_________________ cereal para el desayuno. (querer)
5. Yo nunca
_________________ los partidos de beisbol. (perder)
6. Nosotros
__________________ que esta clase es importante. (pensar)
7. Tú
___________________ a los animales. (sentir)
8. Ustedes
________________ la clase a las 9.30am. (empezar)
Provide the correct conjugation of
the irregular verbs (o→ue) (u→ue) (G3) in the present tense.
1. Yo
________________ a Shakira. (encontrar)
2. Silvia y
Pepe _________________ en la cafetería. (almorzar)
3. El libro
_________________ ocho dólares. (costar)
4. Yo
_________________ a mi gato. (recordar)
5. Mi mamá
__________________ cinco horas. (dormir)
6. Yo
________________ beisbol. (jugar)
7. Yo
_________________ cantar todas las canciones. (poder)
8. Nosotros
________________ cada día. (morir)
Provide the correct conjugation of
the irregular verbs (e→i) (G4)
1. El
profesor ________________ las repuestas. (repetir)
2. Yo
___________ comida a mis amigos. (servir)
3. Mi papá
______________ mas café. (pedir)
4. Yo me
____________ todos los días. (reír)
F. Comparisons. Translate these sentences into Spanish.
1. This place is smaller than
Owensboro.
2. These shoes are bigger than those shoes.
3. Your (tú) brother is less young than my sister.
4. Our dogs are more intelligent than your (tú) dogs.
5. His dad is more hardworking than your (tú) dad.
6. This cat is less fat than that cat.
7. Miami is less interesting than New York.
8. I am thinner than you (usted).
G. Verb SABER and CONOCER: Complete the following sentences
with the correct present forms of the verbs ‘saber’ or ‘conocer’.
1. Vicky y John ________________________ la ciudad de Washington.
2. Yo no _________________ tocar la guitarra.
3. Tú ____________________a María.
4. La profesora _________________________ a todos sus estudiantes.
5. Nosotros no ______________________ bailar.
6. Ellos __________________ dónde están tus hermanos.
7. Usted no ___________________ a la profesora Cirilio.
8. ¿______________ (tú) Miami?
H. Verb IR. Complete the spaces with one
conjugations of IR in the present tense.
1. A: ¿Qué
___________ (tú) a hacer mañana? B: Yo voy a estudiar.
2.Rosa
___________ a escribir su trabajo esta noche.
3.Luis y
Miguel ___________ a correr mañana en la mañana.
4.Ustedes
___________ a clase todos las tardes.
5.Yo ___________
a mi casa para Navidad.
6.Usted ___________
a la biblioteca.
7.Mis
hermanos y yo _________________ a trabajar esta noche.
I. Verb TENER. Translate the following sentences
into Spanish using the correct form of the verb ‘tener’.
1. I am
nineteen years old. 2. We have to study. 3. They are hungry. 4. Maria is cold.
5. Ivan is
sleepy. 6. María has three classes today.
J. Provide
the correct form of GUSTAR in the
blanks.
1. A mí me
________________ el color azul.
2. A mi hermana
Lilian no le _________________ el pescado.
3. A ellos
les ___________________ los deportes
4. A mis
hermanos no les ________________________ las películas de terror.
5. A mi mamá
le ___________ las manzanas.
Translate these sentences into Spanish.
1. I like
dancing cumbia.
2. Do you (tú) like orange juice?
3. What type of movies does Maria like?
4. My sister doesn’t like fish.
5. Do they like to study at nights?
K. Cultura: Write the name of the capitals of
these Spanish speaking countries. Choose the capitals from the
list.
Caracas-Asunción-Santo Domingo-Lima-La Habana-Bogotá-La Paz-San
Juan-Quito-Santiago-Buenos Aires-Montevideo
Cuba: ___________________; República Dominicana:
_______________________;
Puerto Rico:
_________________; Colombia: _________________; Venezuela: _________________;
Ecuador: ______________; Perú: _________________; Bolivia: ___________________;
Chile: __________________; Uruguay: ___________________; Paraguay:
_____________________; Argentina: ________________________
Countries
Information: Write three different facts (from
three different countries from the above list) you have learned from the
Library Research report presentations.
Cultura
geográfica: Using the numbers placed on the map,
write the names of the countries from the above list.
No comments:
Post a Comment